Raydar е 3D renderer, който използва ray tracing за постигане на фотореалистични резултати. Raydar е преносим и поддържа хардуерно ускорено проследяване на светлинни пътища, използвайки най-новите функционалности на съвременните видеокарти.
Системата за материали позволява параметрично управление на физически базиран материал и позволява постигането на основните материали – Diffuse, Specular, Metallic и Glass. Материалите са реализирани със съставна BSDF (двупосочна функция на разпределение на разсейването), чиито параметри се управляват свободно и индиректния пренос на светлината се изчислява посредством Монте Карло метод за числено интегриране.
Raydar използва разширенията на Vulkan API за да поддържа различни видеокарти на различни производители. В случай че няма налична видеокарта, Raydar има резервна имплементация, която използва единствено наличния процесор.
Можете да изтеглите Raydar сега на адрес: https://raydar.graphics
Видеото използва следните сцени:
Mr. Elephant (Лиценз CC-BY)
Glenn Melenhorst
https://www.glennmelenhorst.com
Agent 327 Barbershop (Лиценз CC-BY)
Blender Studio
https://studio.blender.org/
Божидар Павлов от 12 В клас




